Bezoek en mijn eerste 'drukke' schoolweek! - Reisverslag uit Næstved, Denemarken van Jallysa Heijer - WaarBenJij.nu Bezoek en mijn eerste 'drukke' schoolweek! - Reisverslag uit Næstved, Denemarken van Jallysa Heijer - WaarBenJij.nu

Bezoek en mijn eerste 'drukke' schoolweek!

Door: Jallysa

Blijf op de hoogte en volg Jallysa

31 Oktober 2015 | Denemarken, Næstved

Na een drukke schoolweek heb ik eindelijk tijd om weer een verslagje te schrijven. Een drukke week? Ja, je hoort het goed haha. De afgelopen week was mijn eerste projectweek! Een hele week lang in een groep werken aan 1 verslag. Dinsdag nog een presentatie om af te sluiten en dan is het helemaal klaar.

Voor deze drukke week had ik geweldig bezoek! Mijn lieve broer en zus kwamen namelijk een weekje langs. Op donderdag heb ik ze opgehaald van het vliegveld en zijn we met een huurauto terug gereden. Ik heb ze mijn woonplaats laten zien, we hebben LEGO land bezocht en we zijn natuurlijk een dagje naar Kopenhagen geweest.

We begonnen ons avontuur op de vroege vrijdag ochtend in de auto op weg naar Billund. LEGO land verwachte ons en na een lange reis mogen we, na onze hele kindertijd te hebben gedroomd over dit park, eindelijk het LEGO park bezoeken. Het was erg leuk om alle LEGO kunstwerken te zien, maar het park is wel echt gefocust op jongere kinderen. We hadden de perfecte dag uitgekozen, want ’s avonds was het park een uur langer open en was er een vuurwerkshow! We sliepen in een schattig hutje en de volgende dag hebben we op de terugweg een korte stop gemaakt in Kolding.

Op maandag bezochten we Kopenhagen en dit was helaas een dag van teleurstellingen. Het begon al met de LEGO shop die in verbouwing bleek te zijn. Na mijn enthousiasme over de food court besloten we daar te gaan eten. Het is best een stukje lopen en daar aangekomen blijken ze ineens over te zijn gegaan op de winter openingstijden! We staan dus voor een dichte deur en kunnen iets anders zoeken. Niet heel verkeerd, want uiteindelijk zijn we terug gereden naar Næstved en hebben daar heerlijk sushi gegeten!

Verder hebben we alle dichtstbijzijnde stadjes bezocht zoals Slagelse, Ringsted en Karrebæksminde. Ringsted heeft een super leuk outlet shopping center met allemaal merkkleding voor lage prijzen.

Op dinsdag had ik mijn eerste testje op school. Wat een grap zeg. Als het mega tentamen aan het eind van mijn uitwisseling zo is dan hoef ik me denk ik geen zorgen te maken over mijn cijfer. Het was serieus 1,5 uur theorieën overschrijven, die je toe kan passen op de vraag, van aantekeningen, PowerPoint slides of uit mijn boeken.

’s Avonds hebben Eli, Dj en ik spelletjes gedaan en films gekeken. We hebben een super gezellige week gehad hier in Denemarken!

  • 31 Oktober 2015 - 16:13

    Eetje:

    Lieve Zus!

    Wat een leuk verhaal weer!!
    We hebben echt een fantastische week gehad!!
    Ik mis het nu al!!:-(

    Maar gelukkig nog maar 2 maandjes nog niet eens dan ben je weer thuis:-)

    Nou nog veel plezier Sis en tot snel!!

    Dikke kus jezus Eetje

  • 31 Oktober 2015 - 20:29

    Chiara:

    IK MIS JOU ZOOOO ERG!!!

    Echt heel jammer dat ik er niet bij kon zijn... Jullie hebben een hele leuke week gehad!
    Nog even je best doen en dan kom je lekker een avondje bij mij op de bank hangen in het nieuwe huis! Kom je lekker je nichtje of neefje gedag zeggen in mijn buik.

    Lieverd, heel veel plezier nog en spreek je snel weer!

    Kusss

  • 10 November 2015 - 15:24

    A.den Heijer :

    Lieve Jallysa,

    Heb nog eens je mail doorgelezen en dacht ik moet toch weer eens en antwoord schrijven.
    Leuk, dat Hans en je broer en zus geweest zijn en gezien, wat je daar alzo beleeft.
    Jammer, dat Chiara er deze keer niet bij kon zijn, maar die heeft andere leuke dingen. Haar huis schiet lekker op nog even en dan kunnen ze er wonen. en dan wachten op de baby. Ben vorige week mijn achterkleindochter wezen bewonderen een heel lief grietje hoor. MAAR dat kan ook niet anders want ik heb alleen maar lieve klein en achterkleinkinderen toch? Het schiet voor jou ook al weer op nog een maandje en je bent weer thuis en een ervaring rijker. Met Piet en mij gaat het goed Piet is 25 november jarig en hebben we een feestje met papa en mama , Rob en Anite en Hermen en vrienden en fam. van Piet leuk hoor.
    Nu meisje we hopen je gauw weer te zien als je weer op nederlandse bodem bent'

    veel liefs en een dikke knuffel van
    oma en Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jallysa

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 2712

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 20 Januari 2016

Studie avontuur in Denemarken

Landen bezocht: